Tää on sitte mun eka blogikirjoitus: jännää, hurjaa ja outoa! Hankala alkaa yhtäkkiä miettimään, että mitä hittoa mie kuiten kirjoitan, jotta ihmisillä kiinnostais tätä lukia. Mutta sen voin taata, että juttua riittää - eri asia sitte onko niissä päätä taikka häntää, mutta sen aika meille näyttää. Aattelin vähän tähän ekkaan kirjoitukseen valoittaa sitä, että kuka mie oikeen olen ja mitä mie tehen ja miksi mie nyt yhtäkkiä päätin alottaa tämmösen ja sillä tavalla.

Elikkä mie oon 20(+ jokunen vuosi) hujakoilla oleva tyär Pohjois-Savosta(sikäli mikäli ihmettelettä, että miksi en kirjota "perus" savolaisittain niin oon puoliksi lappalainen nii se murre saattaa aika ajoin käydä enemmän ilmi ja muutenki mie taijan puhua suht sekasikiö kieltä). Mie olen käyny lukion ja amiskan, ammatiltani olen puuseppä(joo oon kuullu sata kertaa, että PUUSEPPÄ!?!? ja vastaus on edelleen "Kyllä, olen puuseppä. Siitäkin huolimatta, että oon tyttö" + on tullu kuultua sen toisen sata kertaa "Puuseppää aina tarvitaan..") Tällä hetkellä mie oon työtön ja näin ollen ettin elämälleni suuntaa. Mie mieluusti oisin kyllä töissä tai koulussa(että en oo laiska paska, joka haluaa istua vaan kotona päivät pitkät), mutta tällä hetkellä sairastelun sanelemana ollu kotona ja vielä jatkuu. Mulla on ammatinvaihto edessä tässä jossain vaiheessa, mutta sen enempiä en ossaa vielä sanoa.

Mun sairastelujutut on niin pitkiä, että en edes jaksa alkaa niitä kirjottelemaan kauhian tarkasti tähän, mutta koska voin asioista myöhemmässä vaiheessa jottain mainita niin häätyypi kertoa lyhyt info. Eli mie oon ollu usiamman vuoden tosi usiasti flunssissa ja nytte viiminen sairastelujakso on kestäny aika tarkalleen 9 kuukautta ja loppua ei näy, ainakaa vielä. Oon käyny vaikka sun missä tutkimuksissa ja vielä uusia tulossa, että jos joskus selviäis mikä mua vaivaa. Tän lisäks mulla on todettu vuoden -13 loppupuolella fibromyalgia(tietynlainen nivelsairaus vaikka jokku lääkärit sitä ei suostukkaa vielä myöntämään) ja nytte tosa pari kuukautta sain myös astmadiagnoosin. Tästä voi päätellä, että en oo tervettä päivää nähny johonki aikaan ja elämä on tällä hetkellä yhtä sekamelskaa, mutta täsä sitä vielä porskutellaan etiäpäin eli ei tilanne ole pahakaan!

Mie tuosa viikonlopun aikana uin syvissä vesissä ja ryvin pohjamudissa ja olin niin hajalla ettei mittään rajjaa. Voitta kuvitella kuinka vaikiaa semmonen on peruspositiiviselle ihmisille! Siitä kuitenkin on selvitty ja sain taas uutta energiaa(vaikeuksien kautta voittoon, eiks jea!?). Vaikka on sairas ja on hankalaa suunnitella asioita etiäpäin ko ei yhtään tiä mitä tuleman pitää, niin siitä huolimatta haluan yrittää. Oon selvinny tähänki asti suht järjissäni nii miksi en tästä etiäpäinki! Kirjoituksen otsikkoon viitaten haluan sanoa tämän blogin olevan lähtölaskenta uuteen elämään ja kaikkeen parempaan. Alotin tän blogin kirjoittamisen sen takia, että voisin kertoa omista tunnoistani ja samalla toivottavasti auttaa muita, jokka joutuu käsittelemää samoja asioita. Alotin tämän myös siksi, että voin käydä läpi niitä muutoksia joita on tulossa(uusi ammatti, mahdollinen muutto yms) ja sillä tavalla paremmin itsekin sisäistää mihin tämä elämä on mua viemässä. Haluan myös jakaa arkeani muille ja toivottavasti löytää tätä kautta sielunsiskoja - ja veljiä.

Musta tuntuu, että tässä alkaa olla tällä errää kaikki ja on aika nauttia ihanasta kevätauringosta. Vaikka asiat on välillä epäselviä ja ei tiedä mitä tuleman pitää, niin koko maailma on avoinna meitä kaikkia varten kuhan uskalletaan antautua sen vietäväksi!

xoxo, Lissu

PS. Tän päivän biisi on ehdottomasti tämä https://www.youtube.com/watch?v=DkJkOl4qv0I